mercoledì 3 giugno 2009

Fàrà titlu

Acum vreo 2 ani am cunoscut la un spital din Milano un tànar pe nume Liviu . M-a auzit vorbind la telefon romaneste si s-a apropiat sfios de mine :sàrut mana , v-am auzit vorbind romaneste si m-am gandit sa vin sa va salut.Cand am auzit "sarut màna " mi-a tresarit inima, numai la noi se saluta femeile asa . Dar multi au uitat si te iau direct cu "ciao" si la pertu,,dar acest baiat avea buna crestere.
Dupa aceea mi-a spus "Tanti Flori".. nimeni nu mi a mai spus asa. Mi-a povestit de familia lui , mi a spus ca e casatorit si are doi baieti minunati si o sotie frumoasa, am schimbat numere de telefon.
A venit odata la mine sa-mi ajute sa pun la punct calculatorul.Aici iti instaleaza internetul si atat, nu tu messinger ... nimic. El mi a rezolvat toate problemele.
Liviu lucra din greu sa-si tina familia si voia sa-si faca casa in Romania .Voiau amandoi sa faca un viitor copiilor lor.


Cu ce treburi pe la spital? Ne am spus povestile . Mi-a relatat despre boala lui :
i se descoperisera tumoari la ficat; s-a tratat in romania,apoi cand a venit in italia s-a inregistrat aici la oncologie,i s-au facut tot felul de citostatice,
proceduri care mai de care mai noi, mai sofisticate ,mai...: "non invazive" .
Nu ne-am vazut cateva luni, l-am sunat si la un moment dat mi-a raspuns.
Fusese acasa in romania,lucrase la casa si era nerabdator sa o termine.Am intrebat cum sta cu sanatatea ,,a zice : e bine tanti flori , dupa tratamentul facut au disparut 2 dnin tumori ; zice : totul va fi bine.
Ne -am intalnit la o cafea, fuma ,l am dojenit a nu stiu cata oara pentru asta ,mi-a zis ca le mai redusese si ca o sa le lase.noi mai comunicam si pe internet.Ii ceream sfaturi,despre calculator, imi trimitea muzica, mi-a trimis poze cu familia lui de care era mandru nevoie mare, chiar si cu parinii lui care nu stiau absolut nimic de boala.

Imi zicea ca nu poate sa le spuna, ca sufera cu inima si i-ar omori.

Au trecut luni de zile si nu reuseam sa mai vb cu el la telefon, am crezut ca e acasa in romania ,,,, dar zic ,ar trebui sa se intoarca,, ???

nici pe net nu mai aparea,,,

incepusem sa am un presentiment ,,,

ceva nu era in ordine.


Tot am sunat la tel pana cand, anul trecut inainte de sarbtori, mi-a raspuns o voce de femeie.
M- am recomandat si am cerut sa vorbesc cu Liviu..
zice: da nu stiti ? Liviu a murit in octombrie,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nu am mai fost instare sa spun decat: ma scuzati , sun alta data .

am inchis si am inceput sa plang in hohote,,,
de ce plecase el ? un baiat cuminte sfios, muncitor ????
nu ar fi vrut sa-si vada baietii mari , casa terminata , sotia multumita de ce au realizat impreuna , sa ii vada fericiti pe parintii care sa le creasca copilasii,?????????????
,,,,ma gandesc ca da

NU e o razvratire impotriva lui Dumnezeu ,NU, intortocheate sant cararile Lui,,,

dar am ramas cu gustul amar ,,amar, amar
pe Liviu l-am lasat in lista mea din mess , din tel ,,
asa imi aduc aminte de el

a luptat pana la ultima ,,,,speranta ,,


Mai tarziu, peste vre o luna am vorbit cu sotia lui

mi a spus ca a stat aici in spital si abia cu vre o saptamana inainte a aflat cat de grav era, de la prietenii lor
l-a adus acasa

a murit printre cei dragi

Nu am mai cerut amanunte, e prea dureros pentru ea, a ramas fara el , fara dragostea lui , cu 2 copii de crescut si cine stie cate alte probleme,,,,,,,,,,,

Voiam sa pun o poza cu ei,, , nu-mi pot permite... dar imi pot permite sa va rog ,,,, sa spunem toti un :" DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA IN PACE ! "

4 commenti:

  1. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !

    RispondiElimina
  2. Trista povestea,Dumnezeu sa-l odihneasca !!!


    PS...mai scrie si tu ca nu ai mai scris de mult si eu vreau sa mai citesc !!!

    RispondiElimina
  3. Doamne Tina. Si eu am o astfel de povest trista. Si eu inca mai am nr de celular in lista mea , si adresa de mail...asa mai cred ca inca mai este cu noi printre cei vii.Mult bine mi-a facut acel om si nici eu nu am stiut ca a murit ,si am plans ca ultima data cand m-a sunat i-am zis ca nu am timp sa vb. Si m-am luat cu altele...pe cand am sunat era prea tarziu. Sotia mi-a spus ca de o luna e plecat si ne priveste de acolo. Si acum plang...

    RispondiElimina
  4. Dumnezeu sa l odihneasca in pace si sa i Dumnezeu sa i intareasca pe cei ramasi.Trista povestea:(

    RispondiElimina